Leves a sütőből

Ezek még mindig nem a tavaszi zöldek, de egy kevéssé munkaigényes és a kószáló maradék zöldségek eltüntetésére kiválóan alkalmas leves. Legutóbb kb. 10 percet töltöttem a zöldségek előkészítésével, és legfeljebb másik 10-et a turmixolással, tálalással.
Előremutató ötleteket adott ehhez az ételhez Mautner Zsófi sült karfiolja és Fördős Zé fokhagymakrémlevese.

Zöldségleves a sütőből
(4 kisebb adaghoz)
40-50 dkg zöldség: a fenti változatban két krumpli, egy édesburgonya, néhány öregecske újhagyma szerepelt, de lehet benne például kápia paprika és paradicsom egy mediterrán változathoz, vagy akár karfiol-körte-dió hármas egy jó kis őszi-téli verzióhoz (ahhoz lehet, hogy olívaolaj helyett olvasztott vajat használnék inkább)
két fej fokhagyma egészben, hámozás nélkül
olívaolaj
só, bors
tejszín (rizstejszínnel is finom, úgy még laktózmentes meg vegán is)
opcionális: csili, zöldfűszer
A zöldségeket meghámoztam, kis darabokra vágtam. Egy tűzálló tálba tettem az egész fokhagymákkal együtt, sóztam, borsoztam (ilyenkor kerülhet még bele más fűszer is), meglocsoltam kevés olívaolajjal.
Letakarva(!) 180 fokos légkeveréses sütőben 20 percet sütöttem. A letakarás fontos, most nem annyira pirítunk, meg akarjuk őrizni a nedvességet a zöldségekben. 
Közben vizet forraltam a vízforralóban. A zöldségeket egy fazékba tettem. A fokhagymát ki kell nyomkodni a héjából (vigyázz, forró!). Ez a legmacerásabb része az egésznek, de sokkal gyorsabb, mint ennyi fokhagymát nyersen megpucolni.
Öntöttem rá egy bő deci tejszínt, annyi forró vizet, hogy kb. ellepje, és elkezdtem turmixolni. Ha sűrű, tegyél hozzá vizet! Ha esetleg túlhígítottad, vízben elkevert keményítővel sűríthető. Ha jó az állaga, állítsd be az ízét sóval, borssal.
Kenyérkockával ettük, ez is megsülhet a zöldségekkel együtt egy másik tepsiben: Szikkadt kenyeret/zsömlét/kiflit kockázz fel, önts rá egy-két evőkanál olívaolajat, tehetsz rá szétnyomott fokhagymagerezdet, és 180 fokos sütőben süsd 10 percig! Üvegben sokáig eláll.

Egy hulladékcsökkentős kanyar: Régen sütéskor alufóliát tettem a tepsire, viszont erre a célra egy szilikon sütőlap tökéletesen megfelel. Ezt amúgy is érdemes beszerezni, sütőpapír helyett hosszú távon használható.






Megjegyzések

Népszerű bejegyzések